14 Aralık 2017 Perşembe

Yeni yıla daha hafif girin: İkinci hafta önerileri


Yeni yıla daha hafif girme çabalarımız devam ediyor. İkinci hafta önerilerimiz ise aşağıdaki gibiydi:

  •           Teki asla bulunamayan çoraplarınız : Bunlardan kukla yapmanızı önermiştim: ) Fotoğraflarla açıklamasını aşağıya bırakıyorum.
  •           Eşantiyon ürünler (şampuanlar,kremler...) : Çok seyahat eden biri iseniz ve yanınızda bunları taşıyorsanız OK ama her seyahatte sırf hoşunuza gidiyor diye alıp evde biriktiriyorsanız Hayııırr. Kullanabildiklerinizi kullanın. El&vucut kremlerini atın çantanıza, kış da gelmişken bol bol kullanın. Şampuanlar saçınıza uygun olmayabilir, onlarla da kaşmir gibi elde yıkamanız gereken kazaklarınızı vs yıkayabilirsiniz. Gerisi ise geri dönüşüme. 
  •           Son kullanma tarihi geçmiş kozmetik ürünler ve ilaçlar : Kozmetik ürünlerin tarihlerini kontrol edebileceğiniz siteler varmış. cosmetics check kelimeleriyle bakabilirsiniz. Sizden gelen bir öneriydi: ) Ne zaman kullanmaya başladığınızı hatırlıyorsanız üzerlerindeki 6M, 12M gibi yazılar da ayı temsil eder, yani ocakta açtıysanız ve 12M yazıyorsa bir yerlerinde bir dahaki ocak ayına kadar kullanabilirsiniz demektir. Süresi geçenlerin içini boşaltıp geri dönüşüme. İlaçları da ben ilacı çöpe, ambalajı geri dönüşüme şeklinde atıyorum.
  •           Elinizi sürmediğiniz saç bakım ürünleri: Sa.larınızla aranız benim durumumdaki gibi sorunlu ise bir türlü doğru ürünü bulamazsınız. Bu durumda sürekli farklı ürünler denersiniz, işe yaramayanlar bir kenarda bekler. Ben genelde ofise getiriyorum öyle ürünleri. Zaten bir iki kez kullanmış oluyorum. Saç tipi uygun başka bir arkadaşa veriyorum. Satılabilir diye de bir öneri de geldi. 
  •           Çocuğunuz varsa banyo oyuncakları, aman küfe dikkat diyorum. Bu oyuncakların içine kaçan sular küf oluşturabilir. 
  •           Kullanılmayan kavanozlar, biriktirilen yoğurt vs kapları.: Sürekli kullanılıyor ise tamam ama bu ürünler günlük hayatta yavaş yavaş birikiyor ister istemez. Konserve yapan tanıdıklara verebilir, evdeki plastik ürünleri değiştirebilir ve hala kaldıysa geri dönüşüme verebilirsiniz.
  •           Tabanı çizilmiş teflon tavalar: Aslında teflon tavanın hiç kullanılmaması öneriliyor ama birçoğumuzun evinde var sanıyorum. En azından çizik olup olmadığına dikkat etmeli. Çünkü teflon tavalar üretilirken kullanılan kimyasallar, tava çizildiğinde iyice ortaya çıkıyor ve yemeklere karışabiliyor. 
Sizin sadeleşme hareketiniz nasıl gidiyor?

İlk haftayı merak edenler için linkimiz şu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder